A Stringbike-kal kapcsolatban is beigazolódott az az állítás, hogy egy innováció lényegét akkor értjük meg igazán, ha kézzelfogható tapasztalatot szerzünk az adott dologról. Ilyenkor érezzük-és éljük át, hogy egy újítás miért is olyan cool, mint ahogy a leírások, elmondások, csillivilli promóképek sejtetik.
A Stringbike színes, könnyen cserélhető kötéllel működő hajtásrendszere, amely a könnyed, tiszta és élvezetes kerékpározás élményét nyújtja, a kipróbálás pillanatában igazolja vissza az ezeket a jól hangzó állításokat, és olyan apróságok is kiderülnek például, hogy a rendszer a visszafelé tekerés idáig lazító, játékos, de egyébként értelmetlen mozdulatsorát is funkcióval ruházza fel, hiszen segítségével a Stringbike-ot ekkor is előre hajtjuk, tekerjük a kerekeket.
A fotókon mérhetetlenül elegáns forma és kialakítás pedig közelről nézve és megtapizva, végigsimogatva erőteljessé, szexivé, masszívvá és lenyűgözővé változik, úgyhogy képes arra a bravúrra, hogy azonnal szerelembe essünk vele.
A Stringbike brand egyébként innovatív vállalkozásként, teljes egészében a magyar hajtás-világszabadalomra építve tervezi és gyártja prémium kerékpárjait, az újat, egyedit, minőséget, tisztaságot kedvelő bringások részére.
A története az 1990-es évek elején kezdődött, amikor a Budapesti Műszaki Egyetemen néhány barát elkezdte kutatni, hogy milyen módon lehetséges a lineáris hajtásrendszer létrehozása. Majd ahogy az sokszor lenni szokott, az ötlet és a közös munka tovább vezetett. Egy egyetemi tanórán szóba került a kerékpár és az, hogy műszaki és felhasználói szempontból is több problémát vet fel – mint például a lánc nyúlása, a geometriai kopás és a kosz által okozott hatékonyság csökkenés, a kerékpárhajtás érzékenysége – eltekintve attól, hogy önmagában az egyik leghatékonyabb közlekedési eszköznek számít.
Az akkor már régóta együtt dolgozó baráti társaság ötlete alapvetően pontosan ezeket a „gyengeségeket” hivatott megoldani. A feladat nyilvánvalóvá vált: létrehozni egy olyan hajtásrendszert, amely ugyanazzal a hajtáspozícióval rendelkezik és váltóval szerelhető, de nem érzékeny a koszra, nyúlásra és a kopásra.
Az ötlet kidolgozói az egyetemi évek alatt számos előzetes kísérletet folytattak – létrehoztak egy forgópályás és egy lengőpályás modellt is –, majd számos kudarc és kitartó próbálkozás után létrejött egy olyan módosított lengőpályás modell, amely működőképesnek bizonyult. Megszületett a Stringbike alapja, mely egyben az elismeréshez vezető út első lépcsőjét jelentette.
A ’90-es években a találmány több díjat nyert és számos innovációs versenyen ért el első helyezést, Brüsszelben, Párizsban, Moszkvában, Budapesten is díjazták, majd 1999-ben Las Vegasban, az Interbike kerékpáros kiállításon is bemutatták az első, akkor még mindig csak találmányként létező Stringbike-ot. A nemzetközi elismerésekkel és díjakkal rendelkező bringát nyüstölve a világ egyik legnehezebb kerékpár versenyén, a Race Accross America-n 2. helyezést értek el, illetve egy közel 13,000 kilométeres ázsiai túrán is briliánsan teljesített.
A csapat számára – noha közben több személyi változás történt, és az eredeti feltalálók közül már csak egy mérnök maradt – a befektetett idő és energia meghozta gyümölcsét: egy sikeres pályázat lehetővé tette egy kis cég beindítását, amelyhez csatlakozott a Csepel kerékpárgyár mint Magyarország legnagyobb kerékpárgyára. A hosszú út, amelyen ekkor közösen elindultak Padova-ig vezetett, ahol 2010-ben megmutatták a világnak a Stringbike első 10 működő prototípusát.
Az egyedi megoldásokkal rendelkező, különleges, exkluzív megjelenésű prémium kerékpárra a nemzetközi sajtó is felkapta a fejét, később pedig befektetői támogatással a prototípusok termékké értek, a Stringbike lassan, de biztosan tör a világhír felé. A blog teljes csapata nevében beszélve, mi csak drukkolni tudunk, hogy egyre nagyobb sikerek érjék a kezdeményezést!